Ёкономика предпри¤ти¤
«ћ≤—“
1. «адача 1
ѕ≥дприЇмство розробило ¤к≥сно новий високотехнолог≥чний продукт. —п≥вв≥дношенн¤ прогнозних обс¤г≥в реал≥зац≥њ та прибутку подано в таблиц≥:
“аблиц¤ 1
ќбс¤г реал≥зац≥њ, од. |
ѕрибуток (збиток) |
12000 |
(30000) |
15000 |
150000 |
18000 |
330000 |
ѕрогнозна ц≥на одиниц≥ продукц≥њ Ц 150 грн.
¬изначити точку беззбитковост≥ шл¤хом побудови граф≥ка Уќбс¤г виробництва - прибутокФ.
–озрахувати передбачуваний прибуток, ¤кщо ймов≥рн≥сть дос¤гненн¤ кожного р≥вн¤ обс¤гу реал≥зац≥њ така:
“аблиц¤ 2
ќбс¤г реал≥зац≥њ, од. |
…мов≥рн≥сть |
12000 |
0,2 |
15000 |
0,5 |
18000 |
0,3 |
2. «адача 78
¬изначте зарплату роб≥тника за в≥др¤дно-прогресивною системою оплати прац≥.
«а м≥с¤ць роб≥тник IV розр¤ду виготовив 425 вироб≥в при план≥ 340 шт.
¬их≥дна база дл¤ нарахуванн¤ доплат 110% плану.
“рудом≥стк≥сть виготовленн¤ виробу Ц 1,1 нормо-год.
“арифна ставка ≤ розр¤ду Ц 1,25 грн./год
“арифний коЇф≥ц≥ент IV розр¤ду Ц 1,33
Ўкала дл¤ визначенн¤ процента зростанн¤ розц≥нок Ц в таблиц≥
“аблиц¤ 3
ѕроцент перевиконанн¤ вих≥дноњ бази дл¤ нарахувнн¤ доплат (ѕв.б.) |
1-10 |
11-25 |
26-40 |
41 ≥ б≥льше |
ѕроцент зростанн¤ (ѕр.р.) |
25 |
50 |
75 |
100 |
3. «адача 88
¬изначте оптово-в≥дпускну ц≥ну 1т. хл≥ба житнього ≥ ц≥ну хл≥бини масою 0,8 кг.
—об≥варт≥сть 1т. хл≥ба становить 681 грн., рентабельн≥сть становить 10% в≥д соб≥вартост≥ продукц≥њ.
4. «адача 106
¬изначте план продажу холодильник≥в по торг≥вельн≥й орган≥зац≥њ на основ≥ наведених даних.
„исельн≥сть населенн¤, ¤ке обслуговуЇтьс¤ торг≥вельною орган≥зац≥Їю, становить 50 000 ос≥б.
оеф≥ц≥Їнт с≥мейност≥ Ц 3,5. Ќа початок планового пер≥оду на кожн≥ 100 с≥мей припадало 65 холодильник≥в.
” плановому роц≥ передбачаЇтьс¤ п≥двищенн¤ р≥вн¤ забезпеченост≥ до 68 шт. на 100 с≥мей.
«ам≥на зношених ≥ оновлених холодильник≥в у плановому роц≥ передбачаЇтьс¤ 3% до њх к≥лькост≥
на початок планового року. —ередн¤ ц≥на холодильника Ц 1 500 грн.
5. «адача 127
¬изначте можливий розм≥р доходу торг≥вельного п≥дприЇмства в≥д торг≥вельноњ д≥¤льност≥. ѕлан товарообороту на плановий р≥к Ц 2200 тис.грн. —ередн≥й розм≥р торговельноњ надбавки у зв≥тному роц≥ Ц 30%. ≤ плановому пер≥од≥ Ї можлив≥сть зм≥нити асортимент товар≥в, завд¤ки чому 40% товар≥в буде реал≥зовуватис¤ з торг≥вельною надбавкою, на 15% вищою, н≥ж середн≥й р≥вень у зв≥тному роц≥.